Weboldalunk a használat elősegítése és a jobb felhasználói élmény érdekében sütiket, "cookie"-kat használ. A böngészés folytatásával jóváhagyod a sütik használatát.
Menü

MAGNESIUM GLYCINATE magnézium kapszula

Ár:
4.490 Ft
Elérhetőség: 1-2 nap alatt
Várható szállítás: 2022. január 26.
Szállítási díj: 1.150 Ft
Átlagos értékelés: Nem értékelt

OGYÉI Notifikációs szám – 26984/2021
Kiszerelés:
  60 db
Ízhatása:
 semleges
Származási ország:
 USA

Menny.:db

Leírás

Magnézium-glicinát, a magnézium egyik legjobban hasznosuló és legkönnyebben felszívódó fajtája!

Étrend-kiegészítő kapszulánk fő hatóanyaga az emberi szervezet működéséhez nélkülözhetetlen magnézium, azon belül is az egyik legjobban hasznosuló, szerves kelátos formája, a magnézium-glicinát, mely kiváló felszívódást és emésztőrendszeri tolerálhatóságot kínál. Szerves magnéziumból és glicin aminosavból képződik, így az egyik legideálisabb formaként ismert a magnézium készítmények között. Ez a kombináció könnyen felszívódik, és nincs hashajtó hatása, mint a magnézium egyes formáinak. Ráadásul a napi adag 350 mg hatóanyagot tartalmaz, mely több, mint 90%-a az ajánlott napi bevitelnek!

Mit kell tudnod a magnézium-glicinátról?

Gyakran nevezik magnézium-biszglicinátnak, ami a molekula felépítéséről kapta a nevét, hiszen két glicin molekula kötődik egy magnézium molekulához. A magnézium-glicinát, és a magnézium-biszglicinát valójában ugyanannak a dolognak az elnevezése.

Ezen kívül gyakran találkozhatsz a magnézium-glicinát kelát, vagy kelátos magnézium-glicinát nevekkel is, amik szimplán annyit jelentenek, hogy a molekulához aminosav (ez esetben glicin) kötődik.

  • A magnézium hozzájárul az idegrendszer megfelelő működéséhez és a normál pszichológiai funkció fenntartásához.
  • Részt vesz a normál csontozat fenntartásában, hozzájárul a normál izomműködéshez, a fáradtság és a kifáradás csökkentéséhez.

Miért ez a magnézium leginkább hasznosuló formája?

A legtöbb magnézium készítménynek csupán a 4%-a hasznosul a szervezetben. Elvonják a vizet a vékonybélből, és kiürülnek a szervezetből. A magnézium-glicinát felépítésének köszönhetően sokkal kevesebb vizet köt meg, hiszen a két glicin molekula már elfoglalja annak a helynek egy részét, amit a víz be tudna tölteni.

A glicin ereje

A glicin ezen kívül segít a bél pH értékének helyreállításában, ezáltal még inkább támogatja a magnézium felszívódását. A glicin valójában egy aminosav, aminek önmagában is számos egészségügyi pozitív hatása van, hiszen az aminosavak köztudottan segítik a szervezetet megszabadítani a toxikus szabad gyököktől. Továbbá a magnézium-glicinát kíméli a gyomrot, és az emésztő rendszert.

Nem hiába több magnézium-glicinát felhasználó is azt tapasztalta, hogy ebben a formában akár nagyobb mennyiséget is el tudnak fogyasztani emésztőszervi problémák-, vagy hasmenés kialakulása nélkül.

Mit kell tudnod a magnéziumról ezen kívül?

A magnézium a negyedik leggyakoribb ásványi anyag a testedben. Több, mint 300 anyagcsere-reakcióban vesz részt, amelyek nélkülözhetetlenek az emberi egészség szempontjából, beleértve az energiatermelést, a vérnyomás-szabályozást, az ideg jelátvitelt és az izom összehúzódást.

Érdekes módon az alacsony szint számos betegséghez kapcsolódik, például a 2-es típusú cukorbetegséghez, a szívbetegséghez, a hangulati rendellenességekhez és a migrénhez. Annak ellenére, hogy ez az ásványi anyag számos olyan teljes ételben megtalálható, mint a zöld leveles zöldségek, hüvelyesek, diófélék és magvak, sok ember nem tudja megfelelően kielégíteni magnézium igényét.

A bevitel fokozása érdekében sokan fordulnak étrend-kiegészítőkhöz. Mivel azonban a magnézium többféle változata létezik, érdemes körültekintően választani és figyelembe venni olyan fontos szempontokat, melyekből kiderül, hogy az adott magnézium típus jól tolerálható-e a szervezetünk számára, nem okoz-e hasmenést és olyan formában van-e jelen, ami hatékony felszívódást eredményez, mint a kelátos kötésű magnézium-glicinát.

Milyen ételeket érdemes fogyasztani, amelyek magas magnézium tartalommal rendelkeznek? 

  • leveles zöldségek
  • avokádó
  • étcsokoládé
  • hüvelyesek
  • teljes kiőrlésű gabonák
  • diófélék
  • Magvak

Kutatások a magnézium-glicinátot illetően:

Különböző tudományos publikációkból kiderül, hogy a glicinát lehetséges előnyeit kutatták már az alvásra gyakorolt hatását illetően, ahogy próbáltak arra is fényt deríteni, lehet-e összefüggés a depresszió és a magnéziumhiány között. Van néhány kutatás is, amely azt sugallja, hogy a magnézium-glicinát szedése segíthet csökkenteni a szorongást, ennek ellenére mindenképpen konzultálj kezelőorvosoddal, mielőtt erre a célra szednéd.

A magnézium-hiány jelei lehetnek:

  • Izomgörcsök
  • Koncentrációs problémák
  • Migrén
  • Alvászavar, álmatlanság
  • Fibromyalgia
  • Gyakori hangulatváltozások
  • Idegesség
  • Kimerültség – függetlenül az alvás mennyiségétől
  • Depresszió

Miért nem tudunk elegendő mennyiségű magnéziumot bevinni táplálkozással?

Felmérések szerint az amerikai lakosság 56-68%-a nem visz be elegendő mennyiségű magnéziumot étkezése során. Ennek okai közé tartozik többek között, hogy:

  • a nem organikus, és feldolgozott ételeknek alacsony a magnézium tartalma.
  • az étkezés nagy részét kitevő cukor, fehér liszt, és húsok a napi ajánlott magnézium bevitel kevesebb, mint 20%-át tartalmazzák.
  • a főzés és sütés során jelentősen csökken a termékekben található magnéziumszint.
  • D-vitamin hiány esetén csökken a magnézium felszívódása.
  • bizonyos gyógyszerkészítmények szedése gátolja a magnézium felszívódását (antibiotikumok, savlekötők).

Mennyi magnéziumot kellene naponta fogyasztani?

Sajnos erre a kérdésre nincsen egyértelmű válasz, hiszen számos tényező befolyásolja azt, hogy mennyi magnéziumra van valakinek szüksége. Ilyen például a nem, az étkezés és tápanyagbevitel minősége, az egészségügyi problémák megléte, vagy a napi fizikai aktivitás mennyisége. Felnőttek számára ajánlott napi vitamin és ásványi anyag beviteli referencia értékek (NRV) alapján napi 375 mg magnéziumról szükséges gondoskodni.

Összetevők

Összetevők tömegnövelő szerek (rizsliszt, növényi cellulóz – kapszula héj), csomósodást gátló anyag (szilícium dioxid), magnézium-glicinát.
Hatóanyagtartalom 2 kapszulában Magnézium-glicinát (350 mg)

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!